• Water pollution can’t stop progress

    Tokom aprila meseca učesnice projekta “Čuvari planete Zemlje 21. veka “ (21st century EARTH guardians) u okviru Međunarodnog Erazmus projekta, koji finansira Tempus fondacija imale su prilike da učestvuju u realizaciji debate na temu “Zagađenje vode se ne može zaustaviti” (Water pollution can’t stop progress).

    Naime prema pravilima debate tokom četiri nedelje aprila, nastavnice i učenici radili na prikuplanju podataka prema određenoj formi. Svaka grupa (Italija, Srbija i Rumunija) se sastojala od po 4 učenika. Zadatak svake grupe je bio da pronađu po 1 tvrdnju koja podržava glavni naslov teme debate, odnosno 1 tvdrnju koja oponira, i za svaku tvrdnju da proneđu odgovarajuće primere. Šema rada predstavaljena je u nastavku teksta.

    Nakon toga dogovoren je termin debatovanja (07.04.2021. godine) preko organizovanog online sastanka (Zoom platforma). Učestvovalo je 25 učesnika (4 učenika iz svake škole) i nastavnice članovi projektnog tima. Tokom sastanka vladala je velika uključenost učesnika, posvećenost i motivisanost za samu temu, ali i konkretne probleme i rešenja koja su izneta tokom debatovanja.

    U komunikaciji sa učenicima tokom realizacije samog zadatka i sastanka zaključuje se da učenicima odgovara ovakva metodologija i pristup određenim problemima, da im istraživački rad koji je prethodio debate omogućio da saznaju mnoge probleme kako lokalne tako i globalne, ali i moguća pozitivna rešenja. Ono što im se svidelo je mogućnost iznošenja sopstevnih stavova po pitanju zagađenja vode.

  • „Чувари Земље 21. века“

    Колико цениш воду?

    Данас, 22. марта 2021. године  обележава се Светски дан вода. Како је и циљ нашег пројекта „Чувари Земље 21. века“ заштита водених екосистема, желимо да укажемо на  то колико  је вода битна за наш опстанак, као и за опстанак целе планете Земље. Одговорност сваког појединца може значајно допринети заштити и очувању овог драгоценог ресурса. Ученице шестог разреда,  песмама, инспирисане лепотом Дунава, указале су на значај очувања вода.

  • Чувари Земље 21. века

    У основној школи  „Браћа Груловић“ у Бешки, реализује се пројекат „Чувари планете Земље 21. века“,  у оквиру Еразмус + Програма Фондације Темпус. Сарадња ученика основних школа из Румуније, Италије и Србије подразумева низ активности усмерених на упознавање и заштиту водених екосистема у ове три земље. Иако су пројектом планиране међусобне посете ученика, које су из безбедносних разлога одложене, сарадња ученика се одвија комуникацијом на даљину. На првом заједничком видео састанаку свака школа учесница представила се са својим специфичностима  кратким видео снимком или презентацијом. За потребе пројекта осмишљене  су мајице са заједничким логом, које су ученици наше школе презентовали.  Након тога, уследило је двочасовно представљање ученика, из којег су ученици могли да се упознају са интересовањима и жељама својих вршњака из партнерских земаља. Да су ученици били пажљиви и заинтересовани, потврђују и успешни резултати  заједнички одиграног квиз који је обухватао питања о школама, пројекту и интересантим стварима везано за земље учеснице, путем Кахут платформе. Како у оквиру реализације пројекта предстоји још велики број заједничких активности, сваки ученик унутар пројектног тима добио је свој профил на платформи TWIN SPACE, како би се омогућила даља успешна  размена идеја међу ученицима.

  • „21st century EARTH guardians“

    Foundation Tempus – project Erasmus +

    Наш пројекат „Чувари  Земље 21. Века“ осмишљен је да промовише важност заштите животне средине са посебним нагласком на заштиту водених екосистема којима су обогаћене наше три државе, Румунија, Србија и Италија, и наша три града. Циљ нам је био открити нове методе и начине рада са ученицима наших школа, како бисмо указали на овај проблем са којим се свакодневно сусрећемо.

    Our project „21st century EARTH guardians“ was designed to promote the importance of environmental protection with a special emphasis on the protection of aquatic ecosystems to which our three countries, Romania, Serbia and Italy, and our three cities have been enriched. Our goal was to discover new methods and ways of working with students of our schools, in order to point tothis problem that we encounter daily.